Triple Dry antaa tehokasta ja luotettavaa suojaa, kuiva ja varma tunne kestää jopa 72h - NO SWEAT.

”Rytmihäiriöitä”

(Kuva: Scandinavian Stockphoto)

Kesä. Toisille kyseinen sana tarkoittaa lomaa riippumatossa maaten, toisille reissaamista sekä festareita. Minulle se tarkoittaa reissaamista kaupungista toiseen festariduunien perässä, auringonnousun katselemista yökerhon ikkunoista sekä jatkuvaa vuorokausirytmin kääntämistä. Esittelytekstissä lupasinkin jo hieman avata tapahtuma-alan ja treenaamisen yhdistämistä ja sitä, kuinka haastavaa se useimmiten on.

Noudatan tällä hetkellä erittäin säännöllistä ja tiukkaa ruokavaliota. Miksi? Siksi, koska haluan kokeilla löydänkö itsestäni siihen vaadittavaa kurinalaisuutta. Arkisin syömiset eivät tuota ongelmaa, sillä pystyn järjestelemään menojani hyvinkin vapaasti ja kaikki muu ohjelma rakennetaan ruokailuiden ympärille. Treenaus keskittyy yleensä aamupäiviin, sillä silloin salilla on tyhjempää eikä tarvitse hengittää toisen niskaan. Ei kuulosta kovinkaan ongelmalliselta? Mutta sitten koittaa viikonloppu.

”Normaali” viikonloppu alkaa perjantaiaamuna salitreenillä. Päivän ohjelma on vapaa, ruokailut on helppo hoitaa ja kaikki on järjestyksessä, kunnes kello tulee kahdeksan illalla. Päivän ruokailuista olisi jäljellä enää iltapala, mutta työvuoro on vasta alkamassa. Töistä päästessä hereilläolotunteja alkaa olla parikymmentä, ja kuivan riisikakun puputtaminen ei todellakaan ole mieluisin vaihtoehto. Lauantaina aamulla väsyttää, eivätkä jalat jaksa aamuaerobiselle. Koko päivän kuljen useamman tunnin jäljessä muita ihmisiä, ja toisten aloitellessa illanviettoa on edessäni töihin lähtö. Sunnuntaina on viikon pakollinen lepopäivä, sillä yökerhotyö on välillä henkisesti ja fyysisesti hyvinkin kuormittavaa, eikä mikään voita sohvalla makaamista.

No, näistä normaaleista viikonlopuista vielä selvitään juuri ja juuri ruokavaliota noudattaen, sillä pääsen kotiin syömään tai saan eväät töissä jääkaappiin. Festariviikonloppuisin voi ruokavaliot ja treeniohjelmat sen sijaan jättää suoraan kotiin! Perjantaina ainoa mahdollinen hetki treenille olisi viideltä aamulla, sillä useimmiten auto starttaa jo ennen yhdeksää ja työvuorossa on oltava puolen päivän aikoihin. Työt päättyvät alueen sulkeuduttua, ja mikäli kahdentoista-neljäntoista tunnin vuoron aikana ehtii kerran syödä lämpimän aterian, voi sanoa asioiden olevan hyvin. Töistä päästessä vain kaadutaan sänkyyn, jotta seuraavana päivänä jaksaa saman uudestaan. Sunnuntaina herätessä silmissä siintää vain oma sänky ja pikainen kotimatka.

Miksi sitten teen tätä ja elän näin, jos koen sen haastavaksi? Siksi, koska pidän vaihtelusta ja loppujen lopuksi asioihin suhtautuminen on vain omasta pääkopastaan kiinni. Tarvitsen työssäjaksamiseen hyvää fyysistä kuntoa, jota ylläpidän säännöllisellä treenaamisella. Pitkät päivät vaativat paljon energiaa, joten ruokavalionkin on oltava kunnossa ja kuljettava käsi kädessä töiden kanssa. Myönnän, että sorrun välillä syömään ruokavalion ohitse, mutta kun pääsääntöisesti elää terveellisesti ja kurinalaisesti, eivät pienet lipsahdukset kaada koko projektia. Suomen kesä ja festarikausi on kuitenkin vain yksi neljäsosa koko vuodesta.

 

Iina, 23 vuotias energinen yökukkuja, pirtsakka naurupommi ja tapahtuma-alan yrittäjä

Vieraileva kirjoittaja

Tripe Dry –blogissa vierailee eri kirjoittajia vuoden 2016 aikana. Näet aina kyseisen kirjoittajan esittelyn blogikirjoituksen lopussa.

Kirjoita kommentti

 
Triple Dry apteekista.