Triple Dry antaa tehokasta ja luotettavaa suojaa, kuiva ja varma tunne kestää jopa 72h - NO SWEAT.

Eikö tuloksia synny kuntosalilla?

(Kuva: Scandinavian Stockphoto)

Hinkkaatko salilla rautaa pää punaisena, ja puputat ruokaa menemään, mutta tuloksia ei synny? Kun tuloksia ei synny, motivaatio helposti katoaa. Mutta älä anna periksi liian nopeasti, ota tästä korvan taakse muutama idea. Teetkö aina kolme sarjaa kolmenkymmenen toistoilla, ja tavoitteenasi on kiinteyttää? Vaikka tekisit viisikymmentä toistoa, ei ne isot toistomäärät sinua kiinteytä. Kiinteytymistä varten tulee myös rasvan palaa, eli ruokavalionkin tulisi olla kunnossa. Tee pyramidisarjoja, harrasta lisäksi aerobista, ja viilaa hiilareiden, proteiinien ja rasvan määrä kuntoon.

Oletko prässännyt jo kolme kuukautta samalla painovastuksella? Nosta sitä määrää. Hyvä taktiikkamuistisääntö on se, että jos teet kymmenen toistoilla, ja jaksat esimerkiksi tällä viikolla prässätä seitsemänkymmentä kiloa, ja jaksat kymmenen toistoa hyvin, seuraavalla kerralla lisäät kymmenen kiloa lisää. Aina kun saat menemään hyvällä tekniikalla tietyn kilomäärän, on aika lisätä vastusta. Lihakset ei kasva, mikäli et anna niiden tehdä lisää työtä.

Onko sinulla mahdollisuus liikkua, ja syödä hyvin, muttet usko itseesi?  Jätät liikkumatta, ja syömättä terveellisesti, sillä ajattelet, ettet pysty siihen. Parempi kokeilla, kuin tyrmätä idea heti alkuunsa. Tuloksiakin saa mukavan nopeasti aikaan, varsinkin JO pelkällä ruokavalion korjaamisella. Tuijotatko pelkkää vaa’an lukemaa? Vaaka kertoo esineen tai ihmisen painon, ei sen enempää. Sen sijaan parempi mittari on kehonkoostumusmittaus, siinä saat tietää rasvaprosenttisi, sekä lihaksen prosentuaalisen osuuden vartalostasi. Älä tuijota liian tiukkaan vaakaa, ja muista – lihas painaa enemmän kuin läski.

Tuloksettomuudesta kertoo sadat eri tarinat, yllä vain muutama esimerkki. Jos olet tilanteessa, että tuloksia ei synny, lähde miettimään ne tärkeimmät seikat: kuntosaliohjelmasi, mahdollinen muu ohjelma, sekä ruokavalio.

Kuntosaliohjelmaa suositellaan vaihdettavan kolmen kuukauden välein, jotta kehitys ei tyssäisi. Kehityshän ei tyssää, vaikka pidät saman ohjelman kaksitoista kuukautta, kunhan muistat, ettet tee hauiskääntöjä koko vuoden ajan niillä kolmen kilon painoilla, vaan nostat AINA kun mahdollista painoja. Ota vaikka määreelliset tavoitteet- saliohjelman alussa prässäät pelkällä kelkalla, ja kolmen kuukauden päästä aiot prässätä kahdeksankymmentäkiloa. Pidä myös saliohjelmasi monipuolisena, muista treenata jokaista lihasryhmää, ja kokeile vaikka eri sarjoituksia. Monipuolisuus kunniaan.

Harrastatko kuntosaliharjoittelun lisäksi jotain muutakin? Vaikkapa aerobista? Katso aerobisen määrät ja tekniikat kuntoon. Mikäli tavoitteenasi on saada lihasta, ja polttaa rasvaa, käy lenkillä kolme kertaa viikossa. Muista myös, ettet tee liikaa kaikkea. Joskus voi käydä niinkin hullunkurisesti, että teet liikaa kaikkea, eikä tuloksia pääse syntymään niin nopeasti, kuin niitä voisi tulla.

Sitten kaiken A ja O, ruokavalio. Onko se oikeasti kunnossa? Syötkö oikean määrän hiilareita, proteiineja ja rasvoja? Herkutteletko? Herkut jätetään viikonlopulle, ja arkisyömiset kuntoon. Kuituja tarpeeksi, hedelmä päivässä, ja proteiinia paljon, ja hiilareita tarvittava määrä.

Ja kaikkein tärkein on lepo, muista levätä, sillä levossa se kehitys tapahtuu.

 

Krista. Kahden pienen lapsen tehopakkaus-äiti.

Vieraileva kirjoittaja

Tripe Dry –blogissa vierailee eri kirjoittajia vuoden 2016 aikana. Näet aina kyseisen kirjoittajan esittelyn blogikirjoituksen lopussa.

Kirjoita kommentti

 
Triple Dry apteekista.